Dobra dieta to podstawa

Dobra dieta to podstawa

1 maja 2018 Off By Beata
Joga Nova

Chłodne, deszczowe dni jesienią, mroźne śnieżyce w zimie – w takich warunkach pogodowych nietrudno o infekcje. Ludzki organizm w tym czasie jest szczególnie narażony na groźne wirusy oraz bakterie. Po co jednak narażać się na choroby i tracić radość z życia, gdy można zadbać o to, by podbudować nieco swą odporność? Doskonałym sposobem na wzmocnienie jest bez wątpienia odpowiednia dieta. Po jakie produkty najlepiej więc sięgać w okresie, gdy organizm jest najbardziej osłabiony? Oczywiście, dla odporności duże znaczenie ma witamina C.

Jedzenie owoców, bogatych w tę witaminę na pewno okaże się bardzo skuteczne podczas budowania lepszej odporności. Na układ immunologiczny pozytywnie wpływa również cynk oraz miedź. Te pierwiastki znajdują się w rybach, pestkach dyni, jajkach, roślinach strączkowych i owocach morza, dlatego warto też zadbać o to, by te produkty wprowadzić do jesienno-zimowej diety. Odporność pomoże także wzmocnić witamina A i B.

Polecam rentgen zębów w Gorzowie Wielkopolskim

Witaminę A można odnaleźć w marchwi, brokułach, papryce, morelach czy pomidorach, natomiast w witaminę B w szczególności bogata jest fasola, kiełki i orzechy.