Podstawowe założenia event-marketingu

Podstawowe założenia event-marketingu

28 lipca 2018 Wyłącz przez Beata

Kreacja wydarzeń to bardzo modne sformułowanie i wydaje się być czymś nad wyraz przyjemnym i luźnym. Każdy kto miał jednak do czynienia z prawdziwym eventem w realnym świecie, wie, że nie jest to bułka z masłem. Może wydarzyć się dosłownie wszystko, a niektórych kryzysów nie sposób jest nawet przewidzieć. Jest tak wiele ewentualności, że w branży eventowej wypracowane zostały podstawowe założenia. Wszystko to na bazie konkretnych doświadczeń oraz wniosków z wydarzeń, które odbyły się wcześniej. Praca nad tworzeniem i organizowaniem wydarzeń zakłada, że:

  • Podczas projektowania jakiekolwiek wydarzenia, najważniejsza jest grupa projektowa, inaczej zwana zespołem kreatywnym. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza wtedy, gdy mamy do czynienia z wydarzeniami dużej skali, o ogromnej ilości uczestników. Aby wydarzenie było konkretne oraz nie posiadało znacznych wad i błędów – nad taką pracą musi pracować bardzo wiele doświadczonych osób.

    Grupa projektowa musi działać według wcześniej określonego regulaminu i harmonogramu, co w istocie wprowadza ład i harmonię. Często osoby w takim zespole są bardzo kreatywne i nie trzymają się schematów. Rolą koordynatora jest więc spięcie wszystkiego w konkretne założenia;

  • Projektowanie wydarzeń to nie tylko wymyślanie kolejnych i kolejnych pomysłów. Faza kreatywna jest istotna, ale tylko na samym początku. W późniejszych etapach jej zbytni wpływ może odbić się na braku efektów z pracy projektowej. Należy pamiętać, że każdy pomysł trzeba sprawdzić i skonfrontować z realnym światem. Weryfikacja i umiejętność przeistaczania kreacji na rzeczywistość to podstawa;
  • Event-marketing nie kończy się na pomysłach, czy nawet realizacjach. Nigdy nie wolno zapominać chociażby o promocji, która ma ogromny wpływ na to, z jakim odzewem spotka się wydarzenie.

    Nie ma jednak schematycznych reguł, według których ten etap powinien być realizowany. Trzeba jednak pamiętać, że wszystko opiera się na dobrej identyfikacji grupy docelowej i umiejętności trafienia do niej;

  • Bardzo często największym wyzwaniem event-marketingu jest ograniczenie budżetowe. Nie ma firm, w których ten aspekt nie jest brany pod uwagę. Gdyby było inaczej – tworzenie eventów byłoby dużo prostsze. Uwaga nad tym etapem jest bardzo ważna, będąc jednocześnie jednym z głównych założeń tego szczególnego odłamu marketingu. W grupach projektowych bardzo często zatrudnia się osoby odpowiedzialne za rozliczenia. Niektóre założenia budżetowe i cenniki są jedynie wyliczone w skali średniej, nie dokładnej. Dlatego konfrontacja z rzeczywistością może być brutalna.

.