Śniadanie na dobry początek dnia

Śniadanie na dobry początek dnia

3 marca 2018 Wyłącz przez Beata

Nawet dziecko wie, że dzień należy rozpocząć od śniadania! Mimo to, wiele osób pomija ten ważny posiłek z braku czasu, co później przekłada się na osłabioną odporność. Trzeba pamiętać, że to właśnie śniadanie jest najistotniejsze, dlatego nie wolno odkładać go na później ani pomijać. Zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, należy zadbać o to, by śniadanie było bogate w cenne składniki, które pomogą zachować energię i dodadzą sił organizmowi, na walkę z infekcjami. Na wzmacniające śniadanie warto wybierać odpowiednie składniki.

Dobrze więc szukać produktów, które posiadają właściwości wzmacniające odporność. Wśród nich znajdą się oczywiście warzywa, takie jak: czosnek, cebula, papryka, natka pietruszki czy rzeżucha. Ponadto, nadzwyczaj ważne są również owoce. Na drugie śniadanie zawsze warto zjeść bogate w witaminy jabłko, czy pomarańcze.

Do śniadania dobrze jest mieć także rozgrzewający napój. Może to być herbata owocowa lub zwykła czarna herbata z dodatkiem miodu. Na śniadanie idealnie sprawdzą się także płatki owsiane z orzechami, pestkami dyni, morelami i ziarnem słonecznika. W okresie największych zachorowań, dobrze jest pamiętać o odpowiedniej diecie i dobrym śniadaniu, bogatym w cenne dla odporności składniki.